West-Bali tour

1 juli 2016 - Kuta, Indonesië

Vandaag extreem vroeg onze wekker gezet, 4:15u. De ontbijtzaal was vanzelfsprekend nog niet open, we hebben gisteren een ontbijtbox geregeld om mee te nemen. Om 5u stond ons mannetje met de chauffeur voor het hotel. Er waren verder geen toeristen dus het werd een privetoer, relaxed. We zijn een uur gaan rijden en toen kwamen we aan bij een tratitionele markt. De markt opent dagelijk om 1u 's nachts tot 10u in de ochtend. Je vindt er van alles wat, gewone goederen zoals kleding en huishoudelijke artikelen, maar natuurlijk ook kip, varkens en vis. Wat ooit levende wezens waren lagen er nu te rotten in de warmte, de bloedspetters van het snijden, lagen overal. Het was echt niet fris om te zien. Na een rondleiding over de gehele markt gingen we weer een uurtje de auto in om bij Medewi, aan de zee, te ontbijten. We konden a la carte bestellen en kregen voor het oog een heerlijk verse orangejuice, maar helaas was het gewoon een aftreksel.

Na het ontbijt zijn we een stukje verderop naar een hindoeistische tempel gaan kijken, wederom in kostuum. Gelukkig waren we binnen 5 minuten het complex rond en zijn we weer gegaan. Het lag wel mooi, aan zee. Hierna gingen we door naar Labuhan Lalang, vanuit hier zijn we een uur gaan wandelen. Het was de bedoeling een aantal dieren te spotten, bijvoorbeeld apen, hagedissen of civetkatten. Niets van dit al. We hebben we talloze vlinders gezien, wat vogels, een duizendpoot en 2 gekko's. De gids wilde nog beweren dat er ergens bovenop een boom een aap slingerde, maar wij zagen niets. Hij een foto proberen te maken, maar dat lukte gek genoeg ook niet. Tijdens de wandeling zijn we behoorlijk geklommen en afgedaald, zo ver omhoog dat we een prachtig uitzicht hadden over het nationaal park. Maar het was wel spannend, op sommige stukken was het behoorlijk glad, met een stijle afgrond ernaast. We zijn beide wel een keer uitgegleden. Maar we hebben het overleefd.

Na de wandeling gingen we gelukkig afgkoeling zoeken, we gingen snorkelen. We zijn met een boot in een klein half uurtje naar Menjangan Island gevaren. Wij tweeen met 3 man personeel, wij voelden ons echt twee prinsessen met dienaren. Met als hoogtepunt dat we niet over de stenen terug naar de boot wilden lopen ( echt heel pijnlijk) en wij eisten dat ze onze strandschoenen gingen halen, ze deden het!

Maar het snorkelen eerst, voor Linda Z een nieuwe ervaring, ze moest erg wennen aan het ademen door de snorkel, maar het ging steeds beter. Ik heb vaker gesnorkeld en ging gelijk op zoek naar een aantal vissen, nou dat was hier niet moeilijk. Hele scholen zwommen voorbij. Prachtig. Maar vooral de koraalrif zo mooi als deze heb ik nog nooit gezien. Zoveel kleur, zoveel verschillende vissen, zelf de welbekende nemovisjes gezien. Mijn memorykaartje van het fototoestel kon in een onderwatercamera, waardoor we een heleboel mooie foto's hebben gemaakt.

Na dit mooie snorkelavontuur terug naar de auto met de boot en terug richting hotel. Dit werd een extreem lange rit, door de drukte in de hoofdstad, Denpasar. In plaats  van half 6 waren we om 20u terug. We hebben ons daarna eerst afgespoeld onder de douche en we zijn naar het centrum van Kuta gelopen voor een kleine hap. Morgen gelukkig uitslapen.

1. Nickyenhugo:
    2 juli 2016
    Gevarieerde excursie zo te lezen. Wel vreemd dat de gids net doet alsof hij iets ziet en dat is dan niet zo. Ook al veel mooie foto' s gemaakt zo te zien. Leuk met de bevolking en de zonsondergang.
  2. Ralf:
    2 juli 2016
    Wowww, het vroege opstaan was het wel waard zo te lezen!!!
    Wat een mooie dag weer zeg!!! Ik wist dat Linda nog nooit had gesnorkeld; moet heel bijzonder zijn geweest. Spectaculair ook zo'n koraalrif hoor met al die prachtige kleuren, sjonge jonge!!!
    Zo te zien op de foto's hebben jullie ook mooi weer :-)
    Geniet nog lekker en tot de volgende reactie!

Groetjes, Ralf
  3. Carien van Zon.:
    2 juli 2016
    Oh getver...wat zal dat idd een onsmakelijk gezicht zijn geweest, al die kadavers op de markt!!
    Maar verder ziet het er geweldig uit!!
    Doei doei