Weer (bijna) thuis na een lange reis

14 juli 2016 - Amsterdam, Nederland

Jeetje het was me de terugreis wel. Totaal waren we 24.5u onderweg voordat we donderdagochtend, onze koffer hadden gepakt van de bagageband. Hoe het zo allemaal gekomen is zal ik even uitleggen.
Woensdagmorgen konden we nog lekker nog even uitslapen, op ons gemak douchen en ontbijten. In het nieuwe, eendaagse, hotel was er mogelijk nog minder keus bij het ontbijt. We hebben maar weer toast met ei genomen. We wilden ons nog wel nuttig vermaken voordat we om 14:30u de taxi zouden laten komen. En dus zijn we totdat we onze hotelkamer uit moesten, 12:00u, bij het zwembad gaan liggen en hebben we vooral gelezen. Nadat we onze kamer opgezegd hadden zijn we langs het strand van Sanur gaan wandelen met als doel nog een lunch te nuttigen voordat we naar de airport moesten. We kwamen bij een leuk plekje uit, dit leuke plekje hoorde bij het Hyatt hotel. We bestelden iets kleins, dachten wij. Een bordje ordinaire friet. Kregen we toch een grote bloempot, letterlijk he, vol met friet. Pff. De middagmaaltijd was meer dan voldoende zo. Daarna terug naar het hotel en de lange broek en dichte schoenen aangedaan. We hadden het gelijk 10 graden warmer. Om 14:30u kwam onze blue bird taxi dus. We reden ongeveer 45 minuten naar de airport van Bali. We waren mooi op tijd. Om 17:50u hoefden we pas te boarden. We hebben al ons geld nog even opgemaakt met eten en drinken.
De eerste vlucht ging om 18:20u, na 1.35u waren we in Jakarta. Op de luchthaven van Jakarta hadden we tot 20:35u de tijd voordat we weer moesten boarden richting Singapore>Amsterdam. Om 21:05u vlogen we weer. Een vlucht van 1.17u. Wij hadden ons heerlijk geïnstalleerd, kussentje, dekentje ect. Wij konden er wel tegen totdat we in Amsterdam zouden arriveren. In Singapore even een wisseling van de medepassagiers en dan hup weer doorvliegen. Nou nee dus, we moesten er allemaal uit, met handbagage en al. Anderhalf uur later konden we pas weer boarden, 1:30u. We waren inmiddels aan het eind van ons latijn. Rond 2:00u vlogen we eindelijk weer door, naar onze eindbestemming. Een vlucht van 12:44u. Het vliegtuig was nog niet voor de helft gevuld. Hadden we mooi de ruimte met zijn allen om te slapen. In de drie vluchten kregen we allemaal na korte tijd een maaltijd. Bij de derde maaltijd waren wij het onderhand wel beu. We wilden slapen! Toen eindelijk de lichten uit gingen probeerden we in slaap te komen. Het is mij redelijk gelukt. Ik heb toch wel zes uur geslapen. Linda Z vertelde dat het bij haar iets minder was. De service van Garuda Indonesië is trouwens perfect. Het welbekende kauwsnoepje bij het opstijgen en landen. De maaltijden, ook nog een ontbijt gehad twee uur voordat we landen. Tussendoor kregen we zeer geregeld een snack en wat te drinken. We kregen bij binnenkomst een overlevingspakketje met kousen, oordoppen en ooglapje. In de toilet lagen tandenborstels met tandpasta. Ja echt super maatschappij om mee te vliegen. Ook de vliegtuigen in prima staat en netjes geregeld allemaal.
Om 8:00u vlogen we Nederland binnen via Enschede. Via Flevoland en een bocht boven Utrecht landen we om 8:15u op Schiphol. Om 9:00u haalden we onze koffers van de bagageband en dat maakte 24.5u later. Al met al een behoorlijke zit. Gelukkig waren op alle drie de vluchten niets aan te merken. Weinig turbulentie. De piloot van de laatste vlucht maakten ons, tot twee keer toe, nog wel bang met een mededeling op het scherm, ivm slecht weer op komst onmiddellijk gaan zitten en stoelriemen vast. Nou daar wordt je niet blij van. Uiteindelijk gebeurde er weinig na beide mededelingen. Maar het gaf wel even onrust.
Nadat we onze koffers gepakt hadden zijn we wat gaan drinken in La Place. Heerlijke thee en jus d'orange. Rond 11:00u is Linda met haar vader richting huis gegaan. Ik zit hier nu nog te wachten op Nicky en Hugo. Zij komen over een paar uurtjes aan vanuit Sri Lanka. En dan reizen we samen naar huis

1. Nickyenhugo:
    15 juli 2016
    Dat was een lange rit zeg. En dan nog op ons wachten.