Oost Bali

30 juni 2016 - Bali, Indonesië

Vanochtend zijn we om 6.15u opgestaan. Na ons klaargemaakt te hebben, zijn we om 7.00u gaan ontbijten. We zaten als enige in de ontbijtzaal. Vandaag schijnt de zon al vroeg en tijdens het ontbijt loopt het zweet al van ons gezicht. Om 8.00u staan we klaar om opgehaald te worden voor onze excursie. De bus staat al klaar dus we kunnen meteen instappen. We zijn vandaag maar met 4 toeristen in totaal en we hebben een veel luxere bus tov gisteren.
Onze eerste stop vandaag is bij een batikfabriek in Batubulan. Hier laten ze ons zien hoe ze de batik met de hand op de witte stof aanbrengen. We vervolgen onze weg en bezoeken het traditioneel Balinees dorpje Penglipuran. Hier hebben we kunnen zien hoe de lokale bevolking nog steeds leeft volgens eeuwenoude tradities. We hebben er ook 2 dingen geproefd; zoete aardappel met kokos en kroepoek. We zijn vandaag maar met 4 toeristen op pad en daardoor zijn we met een kleine bus. Hierdoor is er de mogelijkheid dat we via allerlei binnenweggetjes onze route rijden; erg leuk. De volgende stop die we maken is bij de Besakih tempel; ook wel moedertempel genoemd. Deze staat aan de voet van de Mount Agung. De Balinezen beschouwen dit als heilige berg. Inmiddels is het bijna 13.00u als we onze weg vervolgen en is het tijd om te gaan lunchen. Dit doen we in een leuk restaurantje (Lereng agung) en het eten was er goed. Het meest spectaculaire daar was het ontzettend mooie uitzicht op rijstvelden. Na de lunch begonnen we aan de terugweg en zijn we onderweg nog gestopt in Klungkung om het 11e eeuwseoude hof van justitie te bezoeken.
Eenmaal terug bij het hotel hebben we onze spullen gedropt en zijn te voet naar het centrum gegaan. Daar lekker pasta en knoflookbrood gegeten bij een restaurantje. Daarna nog even naar een supermarkt gegaan in de stopping mall. Nu weer terug in onze hotelkamer. Vandaag gaan we proberen op tijd te gaan slapen want morgen moeten we om 4.15u opstaan.
Tot morgen!

1. Nickyenhugo:
    30 juni 2016
    Altijd mooi rijstvelden. Leuk dat ze altijd de mooie plekjes weten te vinden. Welterusten alvast. Das echt vroeg op zeg.
  2. Ralf:
    30 juni 2016
    Hey Linda's,

Gaaf inderdaad, zo'n uitzicht op mooie rijstvelden.
    Was volgens mij weer een geslaagde dag!

Gr, Ralf