Ubud

2 juli 2016 - Kuta, Indonesië

Vandaag een langzame opstart, 9:15u de wekker pas gezet. Net voor 10u schoven we de ontbijtzaal in. Om 13u hoefden we pas klaar te staan voor de excursie naar Ubud, dus tijd zat om even aan het zwembad te liggen. We hebben lekker liggen dobberen en zonnen. Om half 1 maar eens om gaan kleden en naar de receptie gelopen. We waren 1minuut te vroeg, maar ze stonden ons al op te wachten. Weer een privetoer vandaag, met gids en chauffeur. Er werd gevraagd of wij langs de kunstnijverheidfabriekjes wilden, nee dus, en dus gingen we in 1 keer door naar Ubud. Ideaal. We zijn daar uitgestapt op het drukste kruispunt en vandaar uit hadden we eigen tijd. Om 17:45u werden we weer op hetzelfde kruispunt terug verwacht. We zijn naar de overkant van de weg gelopen naar Puri Saren Agung, het koninklijk paleis. Na een rondgang weer door, het drukke centrum van Ubud in. Van de thuishaven van alle kunstenaars is van de oorsprong niets meer over. Het is nu een grote open souveniersmarkt en andere winkeltjes. Met als hoogtepunt de pasar Ubud. Natuurlijk zijn we er wel overheen gelopen, hoort erbij. We hebben onze eerste souveniers gescoord. Voordat het 17:45u was moesten we gegeten hebben, we zijn gaan zitten bij een leuk restaurantje, Tropicana. Lekker aan straat, naar de voorbijgangers kunnen kijken.

Om 17:45u stond onze prive auto weer voor en zijn we naar een theater gereden voor de Kecak- en vuurdans. Een uur durende show met een aantal hoogtepunten, zoals de man in trance die door het vuur gaat dansen. Na een foto met een paar dansers terug de auto in.

Om 20u waren we terug in het hotel. Nu eens een avondje chillen.

1. Kristel:
    2 juli 2016
    Hey lieve meiden ,

Wat leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen.
    En ook al leuke dingen gedaan samen las ik.
    En super leuke foto,s.
    Veel plezier nog samen, geniet ervan

Xxx
  2. Connie:
    2 juli 2016
    Wow! Ziet er gaaf uit hoor.
    Geniet ervan! Maar dat lukt wel, zo te zien ;-)

Groetjes, Connie
  3. Ralf:
    3 juli 2016
    Leuke en mooie dag gehad in Ubud zo te lezen :-)
    Gelukkig hoefden jullie er niet erg vroeg uit en en hebben jullie ook nog lekker gezwommen :-)
    Jullie foto's zijn echt mooi hoor.

Groetjes, Ralf