Top 5 excursies

14 juli 2016 - Amsterdam, Nederland

1. Noord-Lombok
Waarom staat dit nu op 1. Wij houden beide ontzettend van de tropische begroeiing. Tijdens deze toer liepen we er middenin en dwars doorheen. Super wandeling door de rivier en over de rotsen. De watervallen waren ook zo mooi en groot.

2. Fietsen vanaf de vulkaan

Het fietsen was gewoon ontzettend leuk. Je bent helemaal een met de natuur en je rijdt tussen de bevolking. Op de fiets kan je mooi door sluipweggetjes en zo kom je op plaatsen waar je met de auto niet komt. Zo reden we door de koffieplantages. Daarnaast was het ontbijten met uitzicht op de vulkaan ook heel mooi.

3. Noord-Bali

Deze hele dag was gezellig en van alles wat. De gids had leuke plekjes voor ons in petto. Zo dronken we iets tussen de rijstvelden en liepen we onverwacht naar de mooiste waterval van Bali. Het buffet aan de zee maakte de dag nog leuker.

4. Tropische bestemming

Gili Meno. Een heerlijke dag gehad. Veel gesnorkeld en heerlijk plekje gehad om te relaxen. Ik wil er wel even bij vermelden dat West-Bali, Menjangan Island, een mooier plekje heeft om te snorkelen, maar de omgeving maakte de dag op Gili Meno leuker.

5. Sasak toer

Terug naar de oertijd zo ongeveer. Hoe de mensen op Lombok leven is niet te begrijpen. Zo terug in de tijd. Nee, we zouden absoluut niet willen ruilen. Maar zien hoe zij tevreden zijn met hun leven is indrukwekkend om te zien. Daarom verdient het een plek 5.

1. Nickyenhugo:
    15 juli 2016
    Handig om te weten als iemand ook naar Bali en Lombok wil gaan.