Terug naar Bali

12 juli 2016 - Bali, Indonesië

Helaas onze dagen in Lombok zitten erop. Vandaag weer terug naar Bali gevaren. Om 10:00u kwamen ze ons pas halen. Ergens in de middle of nowhere kwam de Gilicat boot ons oppikken. Hij liet nog wel even op zich wachten, om 12:00u zaten we pas in het bootje. Het was een veel kleiner bootje, een catamaran ook nog. Ik heb ooit een keer op een catamaran gezeten en die vaartocht was niet heel fijn, weet ik nog. We vaarden eerst naar Gili Trawangan, het party eiland naast Gili Meno. Daarna begon de tocht naar Bali. Het begon zonder problemen. De zee was kalm en het beetje wiebelen was te overzien. Daar dacht een passagier anders over, die moest binnen no time al kotsen. Maar na een uurtje varen werden de golven steeds groter, een tijdje later kwamen er schuimkoppen en toen begon het zelfs te regen. De boot ging behoorlijk van links naar rechts. Net iets te veel naar onze zin. Gelukkig wist de kapitein het bootje in bedwang te houden en arriveerden we nat en geschut in de haven van Bali, bij Padang Bai weer. We waren blij voet aan wal te zetten. Binnen 5 minuten was de koffer van het bootje en liepen we al richting ons busje om naar Sanur gebracht te worden. Kuta hadden we gezien, nu nog 1 nachtje in Sanur. Het was nog best even rijden naar Sanur. Het verkeer was stukken drukken dan op Lombok. Anderhalf uur later, half 4, waren we bij ons hotel. Gelukkig werden wij als eerste gedropt van de 11 mensen in het busje. De laatste nacht op Bali is in het Parigata Resort en Villas. Een kleinschalig complex met een prachtige tuin en zwembad. Nadat we ingecheckt waren en de koffers op de kamer stonden hebben we een lunch gepakt bij de snackcorner van het resort. Een burger, te vet voor woorden. Maar we hadden iets achter onze kiezen. Daarna zijn we het zwembad ingedoken. Er waren 9 mensen in het zwembad, allemaal nederlanders. We horen ze overal. Gezellig wel. Na de verfrissende duik hebben we gelezen en geluierd tot 19:00u. Het was inmiddels donker geworden, tijd om op te stappen.
We hebben geprobeerd te douchen, de douche was wispelturig, koud warm, koud warm, harde straal, zachte straal. Niet lekker douchen zo.
We hebben een mooi plekje gezocht om te eten, om 22:00u ging het restaurant dicht, zo ook de rest van Sanur. Vele winkeltjes sloten de deuren, maar ook de restaurants dus. We werden genoodzaakt terug naar het hotel te gaan en te gaan rusten op bed. Toch wel iets anders dan in Kuta.
De koffer voor de terugreis is al gepakt op Lombok, dus morgen hebben we alle tijd. Om 12:00u moeten we onze kamer af en om 15:00u vertrekken we richting airport. De vlucht is om 18:20u met een overstap in Jakarta. In de papieren van Fox staat dat we rekening moeten houden met een tussenstop in Singapore. We zijn benieuwd. Jullie horen wel hoe het is afgelopen.

1. Carien van Zon.:
    12 juli 2016
    Jullie geweldige vakantie zit er op!!
    Wij wensen jullie een goed, voorspoedige terugreis!
    Groetjes,
  2. Kristel:
    Hey lieve meiden
    Een mooie vakantie en weer veel mooie momenten om aan terug te denken.
    En mooie herinneringen erbij.
    Hele fijne en goede terug reis gewenst
  3. Ralf:
    Hey Linda en Linda,

Ik wens jullie een hele fijne, rustige terugreis.

Tot gauw!

Groetjes, Ralf
  4. Frank van der Velden:
    He Linda en Linda ,
    Weer een mooi verslag .
    Goede terugreis en tot gauw .
  5. Nickyenhugo:
    Goede vlucht. Hopelijk niet 2 tussenstops. En tot morgen op schiphol! Xx
  6. Linda:
    13 juli 2016
    Laten we het hopen, een fijne terugreis