Rust dag in Kuta

3 juli 2016 - Kuta, Indonesië

Even geen excursie geboekt. Dus wat moeten we dan toch heel de dag doen. We begonnen maar met de wekker op 9u zetten, dat was niet vroeg. Beetje ontbeten en een plaats zoeken aan het zwembad. Dat was nog best moeilijk, want er waren al veel plaasten gereserveerd. Lijkt een resort in Turkije wel, pff. Maar met wat hulp van het personeel stonden onze ligstoelen in de schaduw. We zijn natuurlijk al wat verbrand, dus we doen voorzichtig. We hebben een hele tijd in en bij het zwembad gelegen. Met een heerlijk rustgevend muziekje op de achtergrond, werden wij helemaal zen.

Om 3u zijn we ons gaan omkleden, we wilden naar Kuta beach gaan lopen over het strand. Het strand ( Tuban) bij ons was leeg, geen mens te bekennen. In tegenstelling tot Kuta beach, daar kon je over de koppen lopen. Zie de foto's voor het verschil. Onderweg hebben we een mock- en cocktail gepakt bij Boardwalk, een loungerestaurant. Ondertussen zakte de zon steeds verder naar beneden. Het leek een prachtige zonsondergang te worden, strakke blauwe lucht. Maar de zon zakte net boven de horizon in de wolken, jammer. Iedereen op het strand teleurgesteld.

Binnen enkele minuten klonken er fluiten en werd er iets omgeroepen door de lifeguards ( in het Bahasa Indonesia). De toeristen keken elkaar allemaal verward aan, totdat de plaatstelijke bevolking met zijn alle tegelijk de zee uit kwam. Nu begrepen we wat er moest gebeuren. Je zag daarna de zee steeds wilder worden. De golven groeiden snel.

Inmiddels was het zo goed als donker en vertrokken we richting de boulevard van Kuta beach. Een zeer levendig gebied. We hebben ergens een hapje gegeten en zijn via allerlei souvenierswinkels richting hotel gelopen.

Zo hadden we een relaxte, maar leuke dag!

1. Nickyenhugo:
    4 juli 2016
    Zo te lezen een heerlijk ontspannen dagje. Was echt gezellg toen al, kuta.
  2. Ralf:
    4 juli 2016
    Lekker een relax dag gehad :-)