Fietsen vanaf de vulkaan

4 juli 2016 - Kuta, Indonesië

En we hadden weer een excursiedag, jippie. Vandaag gingen we fietsen vanaf de vulkaan. Wat dat precies in hield moesten we nog gaan ontdekken.

We werden om 8u opgepikt door enkel een chauffeur, geen gids, geen andere toeristen. Het wordt gewoonte, een privetoer. De chauffeur vertelde dat we bij het ontbijt (?) de gids zouden gaan ontmoeten. We hadden net ontbeten, ze hadden wel eens wat duidelijker mogen zijn. Wij extra vroeg ons bed uit. Na het ontbijt zou de 2.5u durende fietstocht beginnen vanaf het dorpje Kintamani. Toen we in de buurt van het startpunt en het restaurant kwamen begrepen we waarom we daar nog even gingen zitten. Het had een spectaculair uitzicht op de Batur Vulkaan (1717m), het Batur meer en de berg Gunung Abang (2153m). De wolken dreven in een raptempo voorbij en iedere seconde veranderde het beeld. Heel mooi! Het tweede ontbijt, inmiddels 3u later, namen wij op de koop toe.

Helaas moesten we na 45 minuten toch echt mee naar het startpunt van de fietstocht. Voordat we weg konden fietsen werden eerst helmen gepast, handschoentjes gegeven en de fietsen gesteld. Nou daar gingen we. Bang voor een zere bips, vermoeide spieren ect. Maar niets van dit al. We hebben 2.5u naar beneden gereden. We hebben ampers onze pendalen rond hoeven te laten gaan. Ideaal! Tussendoor stopten we bij van alles. Bijvoorbeeld een rijstveld, een junglegebied, een tempel natuurlijk, koffieplantage, eenden ect. Helemaal terug naar de natuur en de rust van het dorpse leven. Met de wind die door onze haren vloog hadden we het ook niet echt warm, alleen als we even stilstonden was het zweten. De handschoentjes waren trouwens geen overbodige luxe, we hadden zere handen van het continu afremmen. Je kan maar ergens last van hebben. En ineens zoals we midden op een weg begonnen waren, zijn we ook midden op de weg gestopt. Onze fietsen werden op een truck gezet en wij konden weer plaatsnemen in de auto. Een hele fijne fietstocht met veel indrukken.

We werden naar een hotel/restaurant in Ubud district gereden waar we een lunch kregen opgediend. We begonnen met een groente/kippensoep, eerste van de vakantie, daarna een bord vol rijst met sate en nog wat onbekende dingen. We eindigde met watermeloen en gebakken banaan. Genoeg om weer even vooruit te kunnen.

Om half 4 waren weer in het hotel en zijn we nog even gaan afkoelen in het zwembad, na een hapje bij het zwembad is Linda Z naar de spa gegaan voor een heerlijke behandeling, eerst massage, daarna in olieen, scrubben en als toetje een bloemenbad met tropische bloemen. Ik neem mijn rust met het schrijven van de verslagen, lezen en appen. Ook fijn. Wanneer Linda terug is drinken we nog wat en zullen we daarna ons bedje weer opzoeken. Het is morgen ook weer vroeg dag voor de noord bali toer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nickyenhugo:
    4 juli 2016
    Wel gaaf om te doen lijkt me. Zo te lezen gevarieerd en mooi. Goed verzorgd ook met ontbijt en lunch. Veel plezier met de noord-bali toer 2.0
  2. Carien van Zon.:
    4 juli 2016
    Mooi verhaal, leuk om te ,lezen!!
    Linda, hoe gaat het met je been?Hoorde van Ralf dat je wat gewond bent??
    Opengestoten aan het koraal?
    Hopelijk heb je niet teveel last!
    Fijne reis verder.
    Groetjes!!
  3. Ralf:
    4 juli 2016
    Spectaculair zeg, dat fietsen van de vulkaan naar beneden!!!
    Linda heeft me afgelopen weekend inderdaad verteld over de wellness-behandeling.... wat zal je hebben genoten :-)
  4. Kristel:
    5 juli 2016
    Het blijft hartstikke leuk om jullie verhalen te lezen.
    En wat een prachtige foto,s.
    Geniet er maar van lieve meiden.

Xxx