Onze eerste avontuur op Bali

29 juni 2016 - Kuta, Indonesië

Vandaag konden we nog rustig aan opstarten. De excursie, naar Tanah Lot, begon pas om half 2. Rond 9u zijn we gaan ontbijten. Er zal de komende anderhalve week niet heel veel variatie gaan zitten in het ontbijt, toast met ei waarschijnlijk. Verder zijn er niet veel mogelijkheden.

We zijn daarna ons badpak aan gaan trekken en hebben we ons twee ligbedden bij het zwembad toegeëigend. Ik, Linda S, heb heerlijk gelezen in mijn nieuwe leesboek. En Linda Z heeft vooral liggen slapen. Ze had nog wat slaap in te halen.

Om half 2 stond we klaar en enkele minuten later kwam het autobusje aanrijden. Samen met nog 2 anderen uit ons hotel gingen we op pad. In de plaats Sanur pikten we nog 4 nederlanders op. En toen konden we op weg naar de eerste stop van de dag, detempel Pura Taman Ayun uit de 18e eeuw. Deze tempel is gebouwd voor de koninklijke familie van Mengwi. Alleen hindoes mogen hier binnen, wij konden het complex half om half betreden en bekijken.

Na een klein uurtje stapten we weer in de bus voor de rit naar het apenbos, Pura Alas Kedaton. Eigenlijk was het gewoon een souveniersdorpje met apen en vliegende honden. We moesten op ons hoede zijn, we konden bestolen worden van onze spullen of besprongen worden door die valse krengen van apen. Een van de medereisgenoten werd van achteren verrast. Maar gelukkig werden we begeleid door vrouwen met een stok, zij kwam aanrennen en de aap werd verjagen. Maar al bij al was het wel leuk om even te ervaren.

Om half 6 kwamen we aan bij de tempel Tanah Lot, het bouwwerk staat schilderachtig op een rotseilandje voor de kust. Waar er bij het apenwoud bijna geen toerist aanwezig was, waren er hier een hele berg. We kwamen allemaal voor de prachtige zonsondergang. En warempel er was zon (na 2 avonden van regen). Het ondergaan van de zon was geweldig om te zien.

Om 18:30u was het pikkedonker er zijn we terug naar het hotel gebracht. Na een snelle opfrisbeurt met een taxi naar Kuta beach, naar het Hardrock cafe. Heerlijk gegeten en van de live muziek genoten. Om 23:00u waren we weer terug in onze hotelkamer en zullen we maar snel gaan slapen. Morgen begint de excursie om 8:00u.

1. Ralf:
    29 juni 2016
    Mooi verhaal weer van vandaag :-)

Groetjes, Ralf
  2. Carien van Zon.:
    Hoi Linda en Linda

Dat ziet er prachtig uit en mooie foto's ook!!
    Grappig, dat "apenverhaal"fijn dat er vrouwen met stokken waren om jullie te "redden"!!
    Veel plezier nog enne...hou de apen in de gaten!!
  3. Sjannie:
    hallo linda's
    wat een mooie foto's weer.
    ziet er relaxed uit allemaal.
    ik dacht dat het vleermuizen waren( al vond ik zo wel wat groot).
    maar het waren waarschijnlijk die vliegende honden.
    geniet er beide van.
  4. Lydia:
    Dames,

Kei leuk om jullie zo te kunnen volgen! Ik zal Indonesië toch ook eens op mijn to do lijstje zetten :-)
  5. Nickyenhugo:
    30 juni 2016
    Eindelijk ook wij hebben weer eens wifi. Leuk dat jullie de blog zo goed bijhouden. Hopelijk gaat ons dat ook lukken. Jullie hebben al heel wat gedaan en gaaf waar jullie allemaal eten.jaloers weer hardrock cafe, zo gaaf.