Op naar Lombok

7 juli 2016 - Lombok, Indonesië

Het was donderdag zover. Naar Lombok. Om 6:45u kwam de taxi bij het hotel aanrijden. Van Gillicat zelf werden we opgehaald. Er zaten al een aantal mensen in het busje en we moesten er ook nog een paar ophalen. Een internationaal gezelschap.  Daarna op naar de haven, Padang Bai. Dat ligt in het oosten van Bali. Om 9:00u vertrok de boot, er konden ongeveer 50 personen in. Onze koffers werden met kar en mens naar de boot gebracht. Geen moderne toestanden hier. Maar na 1.40u was het nog primitiever. In Lombok was een minimaal steigertje, uiteindelijk liep je nog door de zee het strand op. Onze loodzware koffers tilden de mannen op hun schouders het strand op. Tja, het is geen Bali meer, he. Er stond een mannetje van Panorama met een bord met onze namen, het kon niet missen. Er gingen misschien 8 mensen van boord. In 30 minuten waren we in ons hotel, Holiday Resort in Senggigi. Een groots opgezet hotel met een leuk zwembad met uitkijk op zee.
Het was inmiddels 12:30u. Maar onze kamer was nog niet klaar. We zijn eerst maar gaan lunchen. Een triple sandwich. Na de lunch was de kamer wel klaar en zijn we de koffers iets uit gaan pakken. Daarna waren we echt toe aan een duik in het zwembad. Daar hebben we heel de middag verder gelegen. Soms wat zwemmen, soms wat lezen en soms wat luieren. De zon ging prachtig onder, achter de grootste berg van Bali, Gunung Agung (3014m).
Na de zonsondergang zijn we ons gaan douchen. We wilden in het 'centrum' gaan eten. Een echt centrum is hier niet. Senggigi is een lange straat met veel hotels en daar tussenin restaurants en kleine supermarkten. Winkeltjes met souveniers zie je bijna niet. We hadden natuurlijk geen idee hoe we in het centrum konden komen, was het ver, liep er een voetpad? En dus maar met de taxi. Nou lopen is duidelijk geen optie. Met de auto is het al 10 minuten, misschien wel 6 km. We werden afgezet bij een goed internationaal restaurant. Dat klopte wel, maar wel duur voor hier. Maar we hebben lekker gegeten, dat is belangrijk. Na het eten even naast het supermarktje voor wat drinken en weer met de taxi terug. In het donker konden we niets zien, we besloten in het licht een keer terug te komen.
In het hotel aangekomen hebben we nog even rustig aan gedaan. Morgen geen wekker!

1. Nickyenhugo:
    10 juli 2016
    Zo te lezen is het een stuk primitiever om Lombok. Ook wel weer leuk om mee te maken. Fijn zo' n mooi hotel.
  2. Nickyenhugo:
    10 juli 2016